Dersin Adı | Yeni Medya Portfolyosu II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 402 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yeni Medya Portfolyosu, öğrencilerin projelerini hazırlık aşamasından post-prodüksiyon ve sunuma kadar üstlendiği iki dönemlik bir ders olarak tasarlanmıştır. Ders, öğrencilerin kariyer planlarını belirlemelerine ve mezuniyetleri için portfolyolarını hazırlamalarına yardımcı olmayı amaçlar. Ders kapsamında, öğrencilerin projelerini entelektüel ve mesleki ilgi alanlarına göre şekillendirmeleri beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler Yeni Medya Portfolyosu I dersindeki çalışmalarına devam edecek veya portfolyoları için yeni projeler hazırlayacaklardır. Projeler fotoğraf, ses, video veya multimedya formatında hazırlanacaktır. Proje fikirleri öğretim üyeleri ile görüşülerek geliştirilecek ve onaylanan projeler uygulamaya konulacaktır. Grup projeleri için ekip üyeleri arasında iş yükünün dengeli olarak paylaşılması gerekmektedir. Her proje için öğretim üyeleri ile haftalık toplantılar yapılacak ve öğrenciler ilerleme raporlarını sunacaktır. Portfolyo ve projeler dönem sonunda jüri karşısında sunulacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | Portfolyo için özel içerik geliştirme, yeni projelerin oluşturulması | İlk fikirlerin önerilmesi |
3 | Yeni proje fikirlerinin tartışılması ve ekiplerin belirlenmesi | |
4 | Proje fikirlerinin geliştirilmesi (toplantılar) | Araştırma |
5 | Proje fikirlerinin sabitlenmesi | Araştırma |
6 | Proje önerilerinin sunulması | Proje önerilerinin teslimi |
7 | Proje çalışması (toplantılar) | Araştırma, üretim ve ilerleme raporunun teslimi |
8 | Proje çalışması (toplantılar) | Araştırma, üretim ve ilerleme raporunun teslimi |
9 | Proje çalışması (toplantılar) | Araştırma, üretim ve ilerleme raporunun teslimi |
10 | Proje çalışması (toplantılar) | Araştırma, üretim ve ilerleme raporunun teslimi |
11 | İçeriklerin bir araya getirilmesi, dizinleme | |
12 | Dijital portfolyo tasarım çalışması | Kompozisyon ve modelleme |
13 | Dijital portfolyo tasarım çalışması | Tasarım |
14 | Çevrim içi varlık oluşturma | Sosyal medya hesaplarının oluşturulması |
15 | Portfolyo ve projelerin sunulması | Final raporlarının teslimi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 | |
Proje | 1 | 70 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 268 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest